۲۳ آبان ۹۹ ، ۰۰:۰۲
رسانههای اجتماعی و مشارکت سیاسی
کارنوشت اول
محمدحسین آشنا
[i]رسانههای اجتماعی با توجه به قابلیتها و گستره نفوذ خود در مسائل مختلفی از جمله فعالیت سیاسی تأثیرگذار هستند. پلتفرمهای رسانههای اجتماعی نقشی کلیدی برای فعالان سیاسی و اجتماعی دارند. مرکز تحقیقاتی پیو (Pew) که نظرسنجیهای گسترده و به روزی در حوزههای مختلف فرهنگی، سیاسی، اجتماعی و... را در بین مردم امریکا انجام میدهد، در یکی از نظرسنجیهای اخیر خود که در 20 سپتامبر 2020 منتشر شد، به نقش اینترنت در ایجاد جنبشهای اجتماعی سیاسی پرداخته است. معماری خاص اینترنت با دارابودن ویژگیهایی از جمله موژولار بودن، لایهلایه بودن و یکپارچگی، نوعی فضای ثانوی خاص را برای زندگی و تعاملات میان مردم در سراسر جهان به وجود آورده است.